Menu
Sectoren

Alle bouwstenen voor succesvol personeelsbeheer in de bouwsector

HR-oplossingen op maat van uw bouwbedrijf

Als zaakvoerder van een bouwbedrijf investeert u voortdurend in uw onderneming en wilt u zich concentreren op het rendement van uw zaak. Laat u daarom bijstaan door specialisten voor het uitbouwen van uw HR-beleid. Onze HR-oplossingen zijn 100% afgestemd op de bouwsector.

Contacteer ons
Alle bouwstenen voor succesvol personeelsbeheer in de bouwsector
Met onze gespecialiseerde aanpak voor de bouwsector kunt u:
  • Personeel aanwerven zonder zorgen
  • Personeel beheren en verlonen zonder zorgen
  • Meer welzijn op de werkvloer creëren
  • Uzelf, uw zaak en uw personeel beschermen
Ontdek ons aanbod voor de bouw

Wilt u meer weten over onze totaalaanpak voor werkgevers in de bouw? In deze brochure vindt u meer informatie rond de HR-oplossingen die wij bieden, en dat helemaal op maat van uw bouwbedrijf.

Download onze brochure
Aanwerven
Het aanwerven van de juiste medewerkers loopt niet altijd van een leien dakje. Wij adviseren u omtrent de formaliteiten, regelen alle wettelijke verplichtingen voor u, ook als u onderaannemers of buitenlandse medewerkers wilt inzetten. 

Speciaal voor u in onze gereedschapskist aanwerven:
  • U krijgt korting op het rekruteringsplatform bij uitstek voor de bouwsector.
  • Schakelt u een onderaannemer in? Ga dan op ons Construction-klantenportaal na of hij in orde is met de sociale zekerheid en of u geen risico loopt
  • Als u buitenlandse medewerkers in dienst neemt, helpen we u met de verplichte aanstelling van een verbindingspersoon en het regelen van de detacheringsdocumenten
  • Reken op ons voor alle soorten modeldocumenten, zoals arbeidscontracten, functieomschrijvingen, bijlagen bij uw arbeidsreglement, …  
Personeelsbeheer
Ieder zijn vak. U de bouw, wij het HR-beheer. Reken dus op ons voor de planning, het beheer en de verloning van uw personeel. Ons dienstenpakket comfoHRt4construction is helemaal op uw sector afgestemd. Wij nemen een aantal taken van u over en zorgen ervoor dat uw personeelsbeheer in orde is met de wetgeving. En onze gebruiksvriendelijke software maakt uw administratie veel eenvoudiger! 

Speciaal voor u in onze gereedschapskist personeelsplanning, -beheer & verloning:
  • Uw persoonlijke klantenadviseur met kennis van de bouwsector zorgt voor uw maandelijkse loonberekening.
  • HRonline: gebruiksvriendelijke en modulaire software voor uw personeels- en loonbeheer. U bepaalt zelf welke modules u nodig heeft en u kunt medewerkers toegang verlenen om bijvoorbeeld verlof aan te vragen.
  • De HRonline modules ISYPASS CONSTRUCTION en MOBILITY maken de administratie van prestaties en het berekenen van de mobiliteitsvergoeding een pak eenvoudiger. 
  • Met de module IMPORT laadt u de data uit uw bestaande tijdsregistratie- en/of planningssysteem gemakkelijk op in onze HRonline-software voor de loonberekening.  
  • Wij hebben de beste tools voor aanwezigheidsregistratie in de bouwsector uitgezocht. Vraag naar ons voorkeurtarief. 
  • Via onze Reporting Corner kunt u op een dynamische manier uw loonkost opvolgen, op niveau van kostenplaats, werf of werknemer. 
  • Met een mix van kostenverlagende maatregelen, premies en alternatieve verloningsmodellen helpen onze specialisten u uw loonkost te verlagen zonder dat uw werknemers minder loon ontvangen.
  • Met onze handige tools registreert u zelf aanvragen en aangiftes voor tijdelijke werkloosheid en volgt u ze op. Indien u dat wenst, nemen wij deze taak van u over. 
  • U kunt altijd bij ons terecht voor advies en service op maat van de bouwsector: administratieve formaliteiten, attesten, legitimatiekaarten, eco-cheques en tussenkomsten bij langdurige ziekte of ongeval van uw werknemers.  
Welzijn
Een veilige werf met gemotiveerde en gezonde medewerkers. Dat is wat welzijn op de werkvloer betekent in de bouwsector. Met onze externe Dienst voor Preventie en Bescherming hebben we alle nodige kennis, ervaring en oplossingen in huis om u te helpen dat doel te bereiken. Onze professionele absenteïsmeaanpak biedt specifieke oplossingen voor zowel korte als langdurige afwezigheden. Met onze doe-het-zelf-Toolkit Absenteïsme heeft u alles in de hand.  

Speciaal voor u in onze gereedschapskist welzijn:
  • Onze gratis kit ‘Veiligheid & welzijn in de bouw’ bevat affiches, brochures, opleidingsvideo’s, risicochecklijsten, handleidingen voor het juiste gebruik van apparatuur, preventie- en instructiefiches voor allerlei werkomstandigheden en –vereisten. 
  • Volg opleidingen op maat van de bouwsector: EHBO, evacuatie en stabilisatie, veilig werken in de aanwezigheid van asbest, rugsparend werken, het juist gebruiken van persoonlijke beschermingsmiddelen en het veilig werken op hoogte. 
  • Voorkom grensoverschrijdend gedrag en agressie door een actieplan en verbeter zo het psycho-sociaal welzijn van uw werknemers. 
  • In onze opleiding 'Omgaan met verbale agressie' krijgt u inzicht in agressief gedrag en leert u hoe het om te buigen. 
  • Ervaart een van uw medewerkers toch een traumatische gebeurtenis? Dan kunt u een beroep doen op ons Employee Assistance Program
  • We helpen u ook met uw beleid rond drugs, alcohol en roken
  • Tot slot geeft ons Centrum voor Informatie en Documentatie u juridisch welzijnsadvies
Verzekeringen
Zeker in de bouwsector is ondernemen nooit vrij van risico’s. Daarom bieden wij u verschillende verzekeringspakketten aan om u, uw medewerkers en uw onderneming te beschermen. De voordelen? Uitgebreide dekkingen, fiscale optimalisatie, ... Met de verzekeringen van Securex zit u safe. 

Speciaal voor u in onze gereedschapskist verzekeringen:
  • De verplichte verzekering ‘Arbeidsongevallen’ beschermt uw werknemers bij ongevallen, met een vlot verloop van de schadeafhandeling.
  • ​U kunt de bescherming voor uw werknemers uitbreiden met de collectieve verzekering ‘Aanvullende wet’ en ‘Privéleven’
  • Met de persoonlijke verzekering ‘Lichamelijke ongevallen’ bent u als bedrijfsleider beschermd, zowel tijdens uw professionele als tijdens uw privéactiviteiten.
  • ​Met ons verzekeringspakket Life@Ease bouwt u voor uzelf een aanvullend pensioenkapitaal op en bent u beschermd bij arbeidsongeschiktheid. 
  • Met onze juridische rechtsbijstandverzekering kunt u op onze begeleiding en ons advies rekenen bij juridische geschillen.

Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector? Contacteer onsof download onze brochure
Dit zou u ook kunnen interesseren:
HRonline

Met onze HRonline-software kunt u zelf vlot en correct uw personeels- en loonadministratie beheren. HRonline is altijd en overal in real time beschikbaar in de cloud. U hoeft dus niets lokaal te installeren. Dankzij HRonline zal uw administratieve workload verminderen, vermijdt u fouten en bespaart u heel wat tijd!

Meer info
Loonadministratie en personeelsbeheer

De inzet, de prestaties en de betrokkenheid van waardevolle werknemers, bepalen het succes van uw bedrijf. Met een efficiënt loon- en personeelsbeleid kunt u alles in het werk stellen om deze mensen te motiveren. Securex helpt u daarbij.

Meer info