Login
Service Contact Lex4You
Login

MySecurex – digitaal platform voor accountants

Klantgegevens snel verwerken en handige dashboards maken, zijn vandaag geen luxe, maar een noodzaak. Bij MySecurex ben je aan het juiste adres. Dankzij onze performante en gemakkelijke digitale tools, ben je in een handomdraai klaar met de dagelijkse boekhouding en heb je meer tijd voor taken met grote toegevoegde waarde voor je klanten.
 

Een vraag over onze tools?

Klantenportefeuille beheren

MySecurex is ontwikkeld in overleg en met inspraak van accountants om klant gerelateerde taken eenvoudig en snel te voltooien.

Onze gezamenlijke klant heeft ook toegang tot MySecurex. Zo hebben jullie beiden een goed zicht op de actuele situatie van het dossier, lopende aanvragen, contactpersonen en nog veel meer.

Wat zijn de mogelijkheden van MySecurex? 

  • Simulaties maken
  • Om inzicht te geven in de relatie tussen het bruto/nettoloon van een zelfstandige of bedrijfsleider en de hoogte van de te betalen sociale bijdragen aan de staat.
  • Om in twee richtingen het bruto- of nettosalaris te berekenen van een werknemer.
  • Om simulaties te maken van de te verwachten loonkosten van een onderneming, in functie van het aantal werknemers.
  • Om berekeningen te maken met betrekking tot zwangerschapsverlof.
  • Om berekeningen te maken met betrekking tot de opzegtermijn van een werknemer.
  • Toegang tot de sociale bijdragen van de klant
  • Het bedrag van de verschuldigde sociale bijdragen per kwartaal.
  • De status van betaalde en nog verschuldigde sociale bijdragen.
  • Direct aanpassen van de sociale bijdragen van de klant.
  • Toegang tot de loongegevens van de klant 

    Hier vind je een overzicht en details over de loonberekeningen van je klant indien deze is aangesloten bij het Sociaal Secretariaat van Securex.

  • Toegang tot documenten en attesten van de klanten

    In Mijn Documenten (MyDocuments) vind je de documenten van je klant (in digitaal formaat) die je als accountant nodig hebt (facturen, de jaarlijkse sociale balans, loonsyntheses, loopbaanattesten, ...).

  • Klantgegevens beheren

    MySecurex is hèt ideale startpunt om zelf gegevens van klanten te beheren, zonder het overzicht te verliezen.

Met MySecurex heb je alle sleutels in handen om tijd te winnen, klanten beter te adviseren en op een efficiëntere manier met Securex samen te werken. Vraag nu een demo aan om alle voordelen van MySecurex te ontdekken.

Zelf aan de slag gaan? Log in op MySecurex

Klanten aansluiten

Je klant wil starten als zelfstandige? Dan voer je alle eerste stappen voor die nieuwe klant gemakkelijk rechtstreeks uit in MySecurex: 

  • Inschrijving van een eenmanszaak of vennootschap bij de KBO
  • Aanvraag van btw-nummer
  • Aansluiting bij het Sociaal Verzekeringsfonds van Securex

 Interessant: ken je onze packs al op maat van beginnende ondernemers? 
Zo sla je geen enkele stap over. Ontdek hier onze partner packs.

Volmachten

In MySecurex kan je eenvoudig en op elk moment zelf volmacht aanvragen voor het dossier van jouw klant. Na enkele minuten heb je toegang tot alle gegevens en documenten van je klant en kan je efficiënt verder werken. 

Loonlastenrapport

Het Loonlastenrapport omvat een dynamische loonsynthese waardoor je heel gemakkelijk advies geeft aan je klanten met personeel in dienst. Zo heb je bijvoorbeeld zicht op het totaalbedrag aan bezoldigingen om de provisie voor vakantiegeld te berekenen, maar je vindt er ook informatie over voordelen alle aard en maaltijdcheques. Als partner vind je de tool 'Loonlastenrapport' op MySecurex, onder 'Mijn Tools'.

Flex@ccount

Flex@ccount zorgt voor een vlekkeloze integratie van payrollgegevens in de boekhouding. Op basis van loonberekeningen van ons Sociaal Secretariaat, creëert Flex@ccount de boekingen voor jou. Gedaan met het manueel doorgeven van gegevens. Alles wordt afgestemd op het boekhoudplan en boekjaar van je klant. Bovendien zorgt Flex@ccount voor een overzicht van de totale loonkost en helpt het je te anticiperen op HR-uitgaven van morgen. 

Het resultaat? Een kant-en-klaar bestand op maat dat je eenvoudig in je boekhoudprogramma oplaadt. Dat zorgt voor minder administratie, minder fouten én meer tijd voor je echte werk.

Win tijd en adviseer je klanten nog beter met MySecurex

Ontdek het gemak van intuïtief klantenbeheer