Waarom is Securex de ideale partner voor accountants?
- Advies en begeleiding op jouw maat
- Eén centraal aanspreekpunt voor al je vragen
- Digitale tools
- Hulp bij de opstart van je eigen zaak als accountant
- Relevant sectoradvies en -nieuws
- Tips voor beter omgaan met je klanten
Advies op maat voor je eigen zaak
Wie onderneemt, staat samen sterker. Als accountant heb je nood aan een betrouwbare partner die je bijstaat met tools en software voor accountants, advies op maat van jouw zaak en pasklare antwoorden op je dringende ondernemersvragen. Dat weten we bij Securex maar al te goed.
Daarom is ons Partner Care Team er voor alle accountants en fiscale professionals en staat er ook een Accountmanager voor je klaar. Of je nu pas bent erkend als accountant of al heel wat jaren: we helpen je met persoonlijk advies in een sterk partnership.
Digitalisering van je accountantskantoor
Digitale tools in je accountantskantoor versnellen en optimaliseren je bedrijfsprocessen, en maken je werk als accountant pakken efficiënter. Spaar elke dag al snel ettelijke uren uit met de juiste software en online tools, denk aan:
- Digitale facturatie
- Bankverrichtingen
- Klantenopvolging
- HR-planning
Dat geeft je de tijd om voluit te gaan voor meerwaarde voor je eindklanten. Welke tools gebruik je voor je digitalisering en hoe koppel je applicaties aan elkaar voor eenvoudige gegevensuitwisseling? En hoe automatiseer je taken op een schaalbare manier, zodat je nieuwe medewerkers bij een uitbreiding van je kantoor meteen mee zijn?
Onze digitaliseringstips en -tools voor accountants geven je de antwoorden die je nodig hebt om jouw verhaal als specialist te schrijven voor je klanten. Werken als accountant ging nog nooit zo vlot.
Als zelfstandig accountant aan de slag
Ben je pas afgestudeerd als gecertificeerd accountant of heb je enkele jaren ervaring opgebouwd in een accountantskantoor en wil je voor eigen rekening aan de slag? Dan zijn er enkele dingen waar je rekening mee moet houden voor een vlotte start:
- Ga je voor een eenmanszaak of een vennootschap? En welke bijkomende administratie heb je nodig?
- Hoe bereken je een eerlijk tarief?
- Welke verplichte en eventuele aanvullende verzekeringen heb je nodig?
Ons Securex-team helpt je om zorgeloos te beginnen met je eigen zaak als accountant en belastingsadviseur, ook als je nog bezig bent met je ITAA-erkenningstraject. Ontdek wat je precies nodig hebt voor je eigen zaak en hoe we je daarin bijstaan.
Vind de juiste werkgever
Accountancy is meer nog dan vroeger een echt knelpuntberoep. Dat betekent dat je als gecertificeerd accountant keuzevrijheid hebt. Je eigen accountantskantoor beginnen of liever als accountant werken in loondienst bij een werkgever?
Kies je voor een werkgever, dan zit je waarschijnlijk met een aantal vragen zoals:
- Wat verdien je als junior accountant in een kantoor?
- Welk bedrijf past best bij jouw profiel?
- Wat is de juiste stap voor je carrière?
De antwoorden op de belangrijkste vragen vind je op onze overzichtspagina over werk vinden als accountant. Zo kom je gewapend met extra kennis op de arbeidsmarkt en vind je een accountantskantoor dat je op het lijf geschreven is.