Login
Service Contact Lex4You
Login

Retail

Als ondernemer in de retailsector heeft u een zaak te runnen en dat vraagt uw volle aandacht. Voor uw HR-zaken kunt u dus best beroep doen op een specialist. Van personeelsbeheer en verloning tot sociale verzekeringen en van juridisch advies tot opleidingen voor retailmedewerkers, u kunt op ons vertrouwen.

Contacteer ons

De voordelen van onze gespecialiseerde aanpak

  • U heeft met één vaste contactpersoon toegang tot al onze HR-diensten
  • U krijgt ondersteuning van onze HR-experts
  • U geniet van oplossingen op maat van uw sector én uw onderneming
  • U bent steeds in orde met de wet en krijgt sociaaljuridisch advies in mensentaal

Aanwerven

Heeft u vast personeel in dienst? Dan weet u dat er veel werk aan de winkel is om de juiste medewerkers te vinden en dat er heel wat formaliteiten verbonden zijn aan het aanwervingsproces. Wij adviseren u hierbij. En de wettelijke verplichtingen? Die regelen wij van A tot Z voor u.

Zet u ook flexibele medewerkers in? 

Wij hebben alle oplossingen in huis voor een vlotte tewerkstelling.


Speciaal voor u uit ons rek 'aanwerven'

  • Registreer met de IN/OUT-app in enkele klikken de in- en uitdiensten van uw studenten en andere tijdelijke medewerkers op uw tablet of smartphone. Ook de integratie van flexi-jobbers is voorzien. De Dimona-aangifte verloopt volledig automatisch. In één oogopslag ziet u welke vaste en flexibele medewerkers op welke dag staan ingepland. Bovendien bepaalt u zelf hoe u de registratie via de app organiseert (bijv. per winkel of per team). Komt een medewerker niet opdagen? Dan volstaat één klik om zijn shift te annuleren. En bij een arbeidscontrole kunt u altijd probleemloos aantonen wie op welke dag in uw zaak komt werken en wie niet. De app is volledig gesynchroniseerd met Officient, ons softwarepakket voor personeels- en loonbeheer.
  • Een arbeidscontract of functieomschrijving nodig voor uw nieuwe medewerker? Of een bijlage bij uw arbeidsreglement voor nachtarbeid in het kader van e-commerce? Wij leveren u alle modeldocumenten die u nodig heeft.

Personeelsbeheer

U bent geen HR-specialist, u heeft een zaak te runnen. Laat de planning, het beheer en de verloning van uw personeel over aan een sociaal secretariaat met oplossingen op maat van de retailsector. Met ons dienstenpakket comfoHRt4retail nemen wij een aantal taken van u over en zorgen wij dat uw personeelsbeheer altijd in orde is met de wetgeving. En onze gebruiksvriendelijke software maakt uw administratie een pak eenvoudiger.


Speciaal voor u uit ons rek 'personeelsplanning, -beheer & verloning'

Uw persoonlijke klantenadviseur met kennis van de retailsector zorgt voor uw maandelijkse loonberekening.

  • Officient, een eenvoudig en gebruiksvriendelijk platform voor uw personeels- en loonbeheer. Een allesomvattende tool die u ondersteunt in het organiseren van uw gehele HR-administratie. Dankzij de self-service app kunnen uw medewerkers gemakkelijk hun gegevens raadplegen of hun verlof aanvragen. De gegevens die u ingeeft in de IN/OUT app worden automatisch gesynchroniseerd met Officient en omgekeerd. Zo vermindert u niet alleen onnodige administratieve rompslomp maar verlaagt u ook de kans op fouten.
  • Sociaaljuridisch advies in mensentaal en op maat van de retail. Wij passen de wetgeving toe op uw personeelsdossiers. U kunt ook bij ons terecht voor advies omtrent e-commerce en arbeidsorganisatie in de retailsector.
  • Met onze diensten rond loonoptimalisatie beperken wij uw loonkost tot een absoluut minimum. Onze specialisten loonoptimalisatie garanderen u een optimale verhouding van de hoogste nettolonen tegenover de laagste brutoloonkost.
  • Wij denken vooruit in uw plaats! Is een van uw medewerkers zes maanden in dienst? Dan passen wij automatisch het juiste baremaloon toe. Zo bent u in orde wanneer u sociale controle krijgt, en is uw medewerker tevreden. Wij volgen uw groei op, en informeren u over de eventuele budgettaire impact ervan. We screenen ook regelmatig uw personeelbestand zodat u optimaal geniet van elke korting, subsidie of tewerkstellingspremie waar u recht op heeft vanuit overheden of fondsen. Uiteraard zorgen wij ook voor de administratieve afhandeling van dit alles, zodat u zich 100% kunt focussen op uw handelszaak.

Welzijn

Zorg voor een positieve en veilige werkomgeving met gemotiveerde, gelukkige en gezonde medewerkers. Samen met onze Externe Dienst voor Preventie en Bescherming verbetert u het welzijn van uw medewerkers.

Wordt u geconfronteerd met afwezigheden van personeel? 

Vertrouw dan op onze professionele absenteïsmeaanpak voor zowel korte als langdurige afwezigheden. Ook voor uw medische controles kunt u bij ons terecht.


Speciaal voor u uit ons rek 'welzijn'

  • Het gratis voordeelpakket ‘Welzijn in de retail’ bevat naast een reeks affiches, opleidingsvideo’s, brochures en checklists op maat van de retailsector, ook handleidingen omtrent voedselhygiëne, hantering van zware lasten, gebruik van ladders, brandpreventie en welzijn op het werk.
  • De Smiley is een mooi kwaliteitslabel als u actief bent in de voedingssector. Bovendien rekent de overheid u een lagere bijdrage aan als u dit label verwerft. Met onze gratis checklist voor voedselveiligheid krijgt u een sterke voorsprong bij het behalen van uw Smiley!
  • In onze opleiding ‘omgaan met verbale agressie’ krijgt u inzicht in agressief gedrag en hoe het om te buigen. Ervaart een van uw medewerkers een traumatische gebeurtenis? Dan kunt u een beroep doen op ons Employee Assistance Program.
  • Met onze Mentally Fit aanpak begeleiden we u om het psychosociaal welzijn van uw werknemers te verbeteren.
  • We helpen u ook met het uitzetten van uw beleid rond drugs, alcohol en roken. Spoor problemen sneller op en pak ze efficiënter aan met structurele maatregelen.
  • U krijgt juridisch welzijnsadvies in mensentaal van ons Centrum voor Informatie en Documentatie.
  • Via onze video’s, opleidingen en webinars over onder meer voedselveiligheid in de retail leren u en uw medewerkers hoe voedingsmiddelen besmet worden en wat u kunt doen om dat te voorkomen.

Verzekeringen

Ondernemen is nooit zonder risico. Maar met onze verzekeringspakketten zit u safe. Daaronder vallen tal van voordelen, uitgebreide dekkingen en fiscale optimalisatie.


Speciaal voor u uit ons rek 'verzekeringen'

Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector?

Contacteer ons
Dit zou u ook kunnen interesseren: