Menu
Sectoren

Retail

Als ondernemer in de retailsector heeft u een zaak te runnen en dat vraagt uw volle aandacht. Voor uw HR-zaken kunt u dus best beroep doen op een specialist. Van personeelsbeheer en verloning tot sociale verzekeringen en van juridisch advies tot opleidingen voor retailmedewerkers, u kunt op ons vertrouwen.

Contacteer ons
Retail
Met onze gespecialiseerde aanpak voor de retailsector kunt u:
  • Personeel aanwerven zonder zorgen
  • Personeel beheren en verlonen zonder zorgen
  • Meer welzijn op de werkvloer creëren
  • Uzelf, uw zaak en uw personeel beschermen
Ontdek ons aanbod voor de retail

Wilt u meer weten over onze totaalaanpak voor werkgevers in de retail? In deze brochure vindt u meer informatie rond de HR-oplossingen die wij bieden, en dat helemaal op maat van uw retailbedrijf.

Download onze brochure
Aanwerven
Heeft u vast personeel in dienst? Dan weet u dat er veel werk aan de winkel is om de juiste medewerkers te vinden en dat er heel wat formaliteiten verbonden zijn aan het aanwervingsproces. Wij adviseren u hierbij. En de wettelijke verplichtingen? Die regelen wij van A tot Z voor u.

Zet u ook flexibele medewerkers in? Wij hebben alle oplossingen in huis voor een vlotte tewerkstelling.

Speciaal voor u in onze rayon aanwerven:
  • Geniet van een mooie korting op het belangrijkste rekruteringsplatform voor de retail in België dankzij ons partnership met HELPIGO. Werkgevers en werknemers vinden elkaar hier in enkele klikken.
  • Registreer met de SHIFT IN/OUT-app in enkele klikken de in- en uitdiensten van uw studenten en andere tijdelijke medewerkers op uw tablet of smartphone. Ook de integratie van flexi-jobbers is voorzien. De Dimona-aangifte verloopt volledig automatisch. In één oogopslag ziet u welke vaste en flexibele medewerkers op welke dag staan ingepland. Bovendien bepaalt u zelf hoe u de registratie via de app organiseert (bijv. per winkel of per team). Komt een medewerker niet opdagen? Dan volstaat één klik om zijn shift te annuleren. En bij een arbeidscontrole kunt u altijd probleemloos aantonen wie op welke dag in uw zaak komt werken en wie niet. De app is volledig gesynchroniseerd met HRonline, ons softwarepakket voor personeels- en loonbeheer.
  • Een arbeidscontract of functieomschrijving nodig voor uw nieuwe medewerker? Of een bijlage bij uw arbeidsreglement voor nachtarbeid in het kader van e-commerce? Wij leveren u alle modeldocumenten die u nodig heeft.
Personeelsbeheer
U bent geen HR-specialist, u heeft een zaak te runnen. Laat de planning, het beheer en de verloning van uw personeel over aan een sociaal secretariaat met oplossingen op maat van de retailsector. Met ons dienstenpakket comfoHRt4retail nemen wij een aantal taken van u over en zorgen wij dat uw personeelsbeheer altijd in orde is met de wetgeving. En onze gebruiksvriendelijke software maakt uw administratie een pak eenvoudiger.

Speciaal voor u in onze rayon personeelsplanning, -beheer & verloning:
  • Uw persoonlijke klantenadviseur met kennis van de retailsector zorgt voor uw maandelijkse loonberekening.
  • HRonline: gebruiksvriendelijke en modulaire software voor uw personeels- en loonbeheer. U bepaalt zelf welke modules u nodig heeft en u kunt medewerkers toegang verlenen om bijvoorbeeld verlof aan te vragen.
  • Een efficiënte tool voor personeelsplanning is onmisbaar geworden. De reglementering omtrent arbeidsorganisatie is immers complex. En nog meer als u ook aan e-commerce doet. Wij selecteerden een aantal oplossingen van gespecialiseerde partners op maat van de retailsector. Informeer naar onze oplossingen voor de retail en ontdek welke tool beantwoordt aan uw behoeften. Als klant van Securex geniet u bovendien van een voorkeurtarief.
  • Sociaaljuridisch advies in mensentaal en op maat van de retail. Wij passen de wetgeving toe op uw personeelsdossiers. U kunt ook bij ons terecht voor advies omtrent e-commerce en arbeidsorganisatie in de retailsector.
  • Met onze diensten rond loonoptimalisatie beperken wij uw loonkost tot een absoluut minimum. Onze specialisten loonoptimalisatie garanderen u een optimale verhouding van de hoogste nettolonen tegenover de laagste brutoloonkost.
  • Wij denken vooruit in uw plaats! Is een van uw medewerkers zes maanden in dienst? Dan passen wij automatisch het juiste baremaloon toe. Zo bent u in orde wanneer u sociale controle krijgt, en is uw medewerker tevreden. Wij volgen uw groei op, en informeren u over de eventuele budgettaire impact ervan. We screenen ook regelmatig uw personeelbestand zodat u optimaal geniet van elke korting, subsidie of tewerkstellingspremie waar u recht op heeft vanuit overheden of fondsen. Uiteraard zorgen wij ook voor de administratieve afhandeling van dit alles, zodat u zich 100% kunt focussen op uw handelszaak.
Welzijn
Zorg voor een positieve en veilige werkomgeving met gemotiveerde, gelukkige en gezonde medewerkers. Samen met onze Externe Dienst voor Preventie en Bescherming verbetert u het welzijn van uw medewerkers.

Wordt u geconfronteerd met afwezigheden van personeel? Vertrouw dan op onze professionele absenteïsmeaanpak voor zowel korte als langdurige afwezigheden. Ook voor uw medische controles kunt u bij ons terecht.

Speciaal voor u in onze rayon welzijn:
  • Het gratis voordeelpakket ‘Welzijn in de retail’ bevat naast een reeks affiches, opleidingsvideo’s, brochures en checklists op maat van de retailsector, ook handleidingen omtrent voedselhygiëne, hantering van zware lasten, gebruik van ladders, brandpreventie en welzijn op het werk.
  • De Smiley is een mooi kwaliteitslabel als u actief bent in de voedingssector. Bovendien rekent de overheid u een lagere bijdrage aan als u dit label verwerft. Met onze gratis checklist voor voedselveiligheid krijgt u een sterke voorsprong bij het behalen van uw Smiley!
  • In onze opleiding ‘omgaan met verbale agressie’ krijgt u inzicht in agressief gedrag en hoe het om te buigen. Ervaart een van uw medewerkers een traumatische gebeurtenis? Dan kunt u een beroep doen op ons Employee Assistance Program.
  • Met onze Mentally Fit aanpak begeleiden we u om het psychosociaal welzijn van uw werknemers te verbeteren.
  • We helpen u ook met het uitzetten van uw beleid rond drugs, alcohol en roken. Spoor problemen sneller op en pak ze efficiënter aan met structurele maatregelen.
  • U krijgt juridisch welzijnsadvies in mensentaal van ons Centrum voor Informatie en Documentatie.
  • Via onze video’s, opleidingen en webinars over onder meer voedselveiligheid in de retail leren u en uw medewerkers hoe voedingsmiddelen besmet worden en wat u kunt doen om dat te voorkomen.
Verzekeringen
Ondernemen is nooit zonder risico. Maar met onze verzekeringspakketten zit u safe. Daaronder vallen tal van voordelen, uitgebreide dekkingen en fiscale optimalisatie.

Speciaal voor u in onze rayon verzekeringen:
  • Naast de verplichte arbeidsongevallenverzekering reiken wij u ook een verzekering persoonlijke ongevallen aan.
  • Bouw voor uzelf een aanvullend pensioenkapitaal op met ons verzekeringspakket Life@Ease, zo bent u beschermd bij arbeidsongeschiktheid. Bovendien biedt u uw naasten gemoedsrust bij uw overlijden.
  • Een juridisch geschil met een medewerker is niet ondenkbaar. Kies daarom voor onze juridische rechtsbijstandverzekering.
  • Onze fiscale rechtsbijstandverzekering beschermt u tegen kosten die voortvloeien uit een fiscale controle; zelfs die van uw boekhouder.
Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector? Neem direct contact met ons op of download onze brochure
Dit zou u ook kunnen interesseren:
HRonline

Met onze HRonline-software kunt u zelf vlot en correct uw personeels- en loonadministratie beheren. HRonline is altijd en overal in real time beschikbaar in de cloud. U hoeft dus niets lokaal te installeren. Dankzij HRonline zal uw administratieve workload verminderen, vermijdt u fouten en bespaart u heel wat tijd!

Meer info
Loonadministratie en personeelsbeheer

De inzet, de prestaties en de betrokkenheid van waardevolle werknemers, bepalen het succes van uw bedrijf. Met een efficiënt loon- en personeelsbeleid kunt u alles in het werk stellen om deze mensen te motiveren. Securex helpt u daarbij.

Meer info