Login
Service & contact Lex4You
Login

Welzijn op het werk verbeteren

Oplossingen en tips voor het welzijn van je werknemers

Fitte en tevreden werknemers vormen de basis van een gezond bedrijf. Op menselijk vlak, maar zeker ook financieel. Want gezonde en tevreden werknemers hebben meer plezier in hun werk, zijn productiever en vallen ook minder vaak uit. Als werkgever speel je een actieve rol om het welzijn op het werk te verbeteren. Hoe je die rol optimaal invult, kom je hier te weten.

Waarom investeren in welzijn op het werk?

Als werkgever

Werknemers

  • Geniet je van een fijnere werksfeer
  • Is er minder absenteïsme
  • Heb je een sterkere verbondenheid en hogere productiviteit
  • En buig je op een beter werkgeversimago
  • Genieten van de waardering van hun werkgever
  • Zijn stressbestendiger
  • Hebben meer motivatie
  • Krijgen meer energie
Welzijn op het werk verbeteren

Psychosociaal welzijn op het werk

Hoe beter we ons voelen op het werk, hoe productiever we zijn. Daarom is het belangrijk om zorg te dragen voor het psychosociale welzijn van je werknemers.

Bescherm je medewerkers met de volgende oplossingen:

Gezondheid, vitaliteit en veiligheid

Als werkgever heb je veel opties om het welzijn op het werk te verbeteren, maar je boekt pas echt resultaten door te vertrouwen op je externe dienst voor preventie en bescherming op het werk (EDPBW). De EDPBW van Securex zorgt voor steun en richting aan al je welzijnsinitiatieven.

Een aantal nuttige tools om het welzijn op het werk te meten en te verbeteren:

  • Feelgood@work: de scan belicht verschillende facetten zoals communicatie, motivatie, stress en vitaliteit in het kader van het welzijn van je werknemers.
  • Fitbees: een bewezen welzijnsprogramma dat op een leuke manier je werknemers de voordelen van een gezonde levensstijl bijbrengt.
  • Gezondheidscheck-ups: ontdek hoe gezond, fit en vitaal je werknemers zijn aan de hand van één van deze onze drie check-ups.

Absenteïsme in je bedrijf bestrijden

Ieder bedrijf heeft te maken met één of andere vorm van absenteïsme. Wat betekent dit? We spreken van absenteïsme (of ziekteverzuim) wanneer een werknemer frequent, opzettelijk of zonder reden afwezig is op het werk. En als werkgever zijn de kosten van die afwezigheid voor jou.

Dat aanpakken is niet evident, want je hebt heel wat mogelijke oorzaken: een slechte sfeer op het werk, een te hoge werkdruk, een arbeidsongeval, … Of een combinatie van factoren. Maar absenteïsme is niet alleen een last voor jou, maar voor al je werknemers. Want in een bedrijf met veel afwezigheden, daalt de productiviteit en motivatie en stijgt de stress en werkdruk.

Perk absenteïsme in je bedrijf in dankzij de volgende oplossingen van Securex:

Verbeter het welzijn op het werk met een doordacht beleid

Neem welzijn in handen
Dit zou je ook kunnen interesseren