Login
Service Contact Lex4You
Login

3 verrassende missies van uw sociaal secretariaat

Uw sociaal secretariaat beheert de loonfiches van uw werknemers, organiseert de betaling van uw sociale bijdragen en adviseert u over uw juridische verplichtingen. Maar onze missie reikt veel verder dan dat. Ontdek het zelf.

Geplaatst op 13 mei 2020
Ons dossier 'Uw eerste werknemer aanwerven'

Uw medewerkers correct en tijdig betalen en in orde zijn met de recentste sociale en juridische wetgeving: zo luiden de voorwaarden voor een sereen werkklimaat. Het betekent echter ook dat u uren bezig bent met alle administratieve verplichtingen, en dat gaat ten koste van ... uw activiteiten.

Niet verwonderlijk dus dat 9 op de 10 bedrijven een beroep doen op een sociaal secretariaat om hun administratieve taken te beheren en heel wat andere voordelen mee te pikken.

#1 Rekrutering op maat

U wilt uw eerste werknemer aanwerven, maar u bent overweldigd door wat daar allemaal bij komt kijken? Geen nood, Securex loodst u door elke fase van het rekruteringsproces. Berekening van de loonkost, wettelijke verplichtingen, het opstellen van de arbeidsovereenkomst, de uitwerking van een arbeidsreglement, ... Onze experts staan voor u klaar om u te adviseren en uw vragen te beantwoorden.

Rest er u alleen nog op zoek te gaan naar die witte raaf en hem of haar te laten tekenen, tegen de beste prijs. Dankzij een kwaliteitsbenchmark helpen onze specialisten u om een salarispakket samen te stellen dat voor u het interessants is. Zo motiveert u uw nieuwkomer en kunt u tegelijkertijd uw loonkost optimaliseren.

#2 Een werkomgeving met ruimte voor ontwikkeling

U beseft ongetwijfeld dat een werknemer aanwerven niet volstaat om uw activiteiten te laten groeien. Daarnaast moet u ook een veilige en stimulerende werkomgeving creëren als u wilt dat deze nieuwe aanwinst productief is en op lange termijn in uw bedrijf blijft. Ook daarvoor kunt u op ons rekenen.

Bij Securex bieden we u niet alleen arbeidsongevallenverzekeringen aan, we adviseren u proactief om het absenteïsme te verminderen en het risico op ongevallen net te beperken. Veiligheid, hygiëne, toxicologie, ergonomie, psychosociaal welzijn, ...: we staan op alle vlakken tot uw beschikking met onze expertise en onze ervaring.

#3 Ondersteuning voor de ontwikkeling van uw activiteiten

De wereld verandert voortdurend. Zowel werknemers als werkgevers moeten zich vandaag dan ook blijven bijscholen. Enerzijds om hun competenties up-to-date te houden of nieuwe vaardigheden aan te leren, maar anderzijds ook om gemotiveerd te blijven. Wij helpen u om de juiste cursussen te kiezen, waardoor uw werknemer(s) zich op lange termijn kan (kunnen) blijven ontwikkelen. We kunnen u helpen om een betere baas te worden, met ijzersterke vaardigheden op het vlak van management of gezondheids- en veiligheidsbeheer bijvoorbeeld.

Deze concrete opleidingen op maat, kunnen bovendien overal in België worden georganiseerd. Wilt u zich in de toekomst weer aan nieuwe groeiprojecten wagen? Dan kunt u bij ons terecht voor coaching. Verkoop, recht, financiën, marketing, ... Een van onze experts begeleidt u met plezier om uw activiteiten te ontwikkelen, wat uw noden ook zijn.

Eerste aanwerving stap voor stap

Ontdek in deze 5 video’s hoe stap voor stap personeel aannemen en maak van je eerste aanwerving een succes!

Dit zou je ook kunnen interesseren