Menu
Blog Werkgevers

3 verrassende missies van uw sociaal secretariaat

Werkgevers | 13 mei 2020

Uw sociaal secretariaat beheert de loonfiches van uw werknemers, organiseert de betaling van uw sociale bijdragen en adviseert u over uw juridische verplichtingen. Maar onze missie reikt veel verder dan dat. Ontdek het zelf ..

Ons dossier 'Uw eerste werknemer aanwerven'
3 verrassende missies van uw sociaal secretariaat
Uw medewerkers correct en tijdig betalen en in orde zijn met de recentste sociale en juridische wetgeving: zo luiden de voorwaarden voor een sereen werkklimaat. Het betekent echter ook dat u uren bezig bent met alle administratieve verplichtingen, en dat gaat ten koste van ... uw activiteiten.
Niet verwonderlijk dus dat 9 op de 10 bedrijven een beroep doen op een sociaal secretariaat om hun administratieve taken te beheren en heel wat andere voordelen mee te pikken.
 
#1 Rekrutering op maatU wilt uw eerste werknemer aanwerven, maar u bent overweldigd door wat daar allemaal bij komt kijken? Geen nood, Securex loodst u door elke fase van het rekruteringsproces. Berekening van de loonkost, wettelijke verplichtingen, het opstellen van de arbeidsovereenkomst, de uitwerking van een arbeidsreglement, ... Onze experts staan voor u klaar om u te adviseren en uw vragen te beantwoorden.

Rest er u alleen nog op zoek te gaan naar die witte raaf en hem of haar te laten tekenen, tegen de beste prijs. Dankzij een kwaliteitsbenchmark helpen onze specialisten u om een salarispakket samen te stellen dat voor u het interessants is. Zo motiveert u uw nieuwkomer en kunt u tegelijkertijd uw loonkost optimaliseren.
 
#2 Een werkomgeving met ruimte voor ontwikkelingU beseft ongetwijfeld dat een werknemer aanwerven niet volstaat om uw activiteiten te laten groeien. Daarnaast moet u ook een veilige en stimulerende werkomgeving creëren als u wilt dat deze nieuwe aanwinst productief is en op lange termijn in uw bedrijf blijft. Ook daarvoor kunt u op ons rekenen.

Bij Securex bieden we u niet alleen arbeidsongevallenverzekeringen aan, we adviseren u proactief om het absenteïsme te verminderen en het risico op ongevallen net te beperken. Veiligheid, hygiëne, toxicologie, ergonomie, psychosociaal welzijn, ...: we staan op alle vlakken tot uw beschikking met onze expertise en onze ervaring.
 
#3 Ondersteuning voor de ontwikkeling van uw activiteitenDe wereld verandert voortdurend. Zowel werknemers als werkgevers moeten zich vandaag dan ook blijven bijscholen. Enerzijds om hun competenties up-to-date te houden of nieuwe vaardigheden aan te leren, maar anderzijds ook om gemotiveerd te blijven. Wij helpen u om de juiste cursussen te kiezen, waardoor uw werknemer(s) zich op lange termijn kan (kunnen) blijven ontwikkelen. We kunnen u helpen om een betere baas te worden, met ijzersterke vaardigheden op het vlak van management of gezondheids- en veiligheidsbeheer bijvoorbeeld.

Deze concrete opleidingen op maat, kunnen bovendien overal in België worden georganiseerd. Wilt u zich in de toekomst weer aan nieuwe groeiprojecten wagen? Dan kunt u bij ons terecht voor coaching. Verkoop, recht, financiën, marketing, ... Een van onze experts begeleidt u met plezier om uw activiteiten te ontwikkelen, wat uw noden ook zijn.

 

Eerste aanwerving stap voor stap

Ontdek in deze 5 video’s hoe stap voor stap personeel aannemen en maak van uw eerste aanwerving een succes!

Bekijk de videocursussen gratis
Eerste aanwerving stap voor stap
Dit zou u ook kunnen interesseren: