Login
Service & contact Lex4You
Login

FAQ Opleidingen voor accountants

In deze FAQ vind je antwoorden op de meest gestelde vragen tijdens onze opleidingen, en meer bepaald tijdens een webinar, vanaf je inschrijving tot de ontvangst van je aanwezigheidsattest.

Contacteer ons

Nuttige informatie

Nadat je ons online registratieformulier hebt ingevuld, ontvang je een bevestigingsmail van je registratie. Om aan een Webinar deel te nemen, ontvangt je één dag en één uur voor de start van het Webinar een link per e-mail. Als je op de link klikt, wordt het GoToWebinar-platform gedownload en geopend op je computer.

Let op: elke persoon die zich inschrijft en een ITAA-attest wenst te ontvangen, moet zijn eigen e-mailadres invullen en op een aparte computer deelnemen. Als twee mensen het webinar op éénzelfde computer bijwonen, kunnen we alleen een attest geven aan de persoon die daadwerkelijk zich heeft aangemeld.

Om de geluidskwaliteit van onze webinars te optimaliseren, raden wij je aan een koptelefoon of oortjes te gebruiken. Wanneer je inlogt op de tool, zal je kunnen kiezen tussen verschillende luisteropties. We raden je aan de optie te kiezen die het best bij je situatie past: computergeluid of hoofdtelefoon (als je die hebt).

Tijdens een webinar is een chat-functie beschikbaar. Wij verzoeken je om je vragen te stellen in de daarvoor bestemde chat en wij zullen ervoor zorgen dat al je vragen worden doorgestuurd naar onze webinar spreker. Hij of zij zal ze zorgvuldig lezen en je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.

Jouw vragen worden meteen beantwoord op de dag van het webinar. In overleg met onze deskundige spreker nemen wij doorgaans binnen twee weken contact met je op.

Met instemming van de spreker sturen wij jou via e-mail de verschillende materialen die tijdens onze opleidingen en webinars worden gebruikt. Je ontvangt ze meestal binnen de 7 werkdagen.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief of neem rechtstreeks contact op met je Account Manager om meer informatie te ontvangen over onze regionale opleidingen.

Accreditatie & attesten

Ja, de meeste van onze opleidingen en webinars voor accountants zijn geaccrediteerd door het ITAA. Wanneer je je inschrijft voor een webinar, worden het aantal punten en het type attest dat je zal ontvangen altijd duidelijk aangegeven. In het geval van een regionale fysieke opleiding, zal deze informatie aan jou worden meegedeeld door je Account Manager.

Wij volgen de richtlijnen van het ITAA. Daarom verwijzen wij je rechtstreeks naar hun nieuwe norm en FAQ.

Als een categorie A-attest nodig is voor een fysieke opleiding of webinar, tolereren wij een kleine vertraging, een probleem met de internetverbinding of een dringend telefoontje dat moet worden opgenomen. Deze afwezigheid mag in totaal niet langer duren dan 15 minuten, ongeacht de lengte van de cursus.

Als voor een webinar een categorie A-attest wordt verstrekt, moet je slagen voor de aandachtsvragen en de afsluitende toets om in aanmerking te komen. Wij kunnen je een attest categorie B verstrekken als je slaagt voor op één na alle aandachtsvragen en ook voor de afsluitende toets. Nogmaals, een mogelijke afwezigheid kan niet langer duren dan 15 minuten.

Bovendien moet je ons, wanneer je je registreert, je persoonlijke ITAA-nummer geven. Het is jouw verantwoordelijkheid om ons het juiste nummer te geven. Wij kunnen je geen attest verstrekken als het nummer onjuist is. Securex kan niet verantwoordelijk worden gesteld als het ITAA-platform jouw nummer weigert.

Als onze cursus een ITAA-attest bevat, ontvangt je dit binnen 7 werkdagen direct op je persoonlijk ITAA-platform. Bovendien ontvang je enkele dagen na de opleiding een bewijs van deelname per e-mail.

Heb je nog vragen over onze opleidingen en webinars?

Contacteer ons