Login
Service Contact Lex4You
Login
Ondernemers

Instagram Stories om uw zaak te doen groeien

Het platform van Instagram, dat in 2012 werd overgenomen door Facebook, telt meer dan een miljard actieve maandelijkse gebruikers en tot 500 miljoen dagelijkse Instagram Stories. Niet alleen zijn Instagram Stories leuk en creatief. Ze zijn ideaal om naamsbekendheid op te bouwen en verkeer naar uw website te stimuleren.

Laatst bijgewerkt op 18 februari 2020 door Oliver Op de Beeck

Ongeveer een derde van de verhalen op Instagram wordt geplaatst door bedrijven. Zit u met uw bedrijf nog niet in op Instagram Stories? Dan wordt het dus hoog tijd om mee op deze kar te springen.


Wat zijn Instagram Stories en hoe werken ze? 

Net zoals Snapchat Stories zijn Instagram Stories voorzien van een tijdklok. Na 24 uur kunt u het verhaal niet meer bekijken. De inhoud van een Instagram Story is bovendien niet zichtbaar op de tijdlijn van Instagram. 

U kunt Instagram Stories terugvinden aan de bovenzijde van uw tijdlijn. Door op de profielfoto te klikken, kunt u het verhaal direct in volledig beeld bekijken.


Hoe gebruikt u Instagram Stories voor uw bedrijf?

Instagram Stories voor uw bedrijf bestaat uit een tweedelig luik. Enerzijds kunt u Instagram Stories inzetten als betaalde advertentie met als doel website bezoekers en conversies te scoren. Anderzijds kunt u Instagram Stories inzetten om een werkelijk verhaal te vertellen

Een gesponsorde Instagram Story of advertentie bestaat uit een afbeelding, kop en tekst. Onderaan het verhaal komt een actieknop te staan. Wanneer u hierop doorklikt, stuurt de advertentie u naar de hierbij horende landingspagina.

Zulke Instagram Stories stimuleren het verkeer naar uw website en slepen conversies in de wacht. Voornamelijk B2C bedrijven benutten de mogelijkheid van gesponsorde Instagram Stories om zo consumenten te bereiken.


Betalend versus gratis

Adverteren op Instagram is uiteraard niet gratis. Gelukkig kunt u ook beroep doen op Instagram Stories zonder dat u hiervoor hoeft te betalen. In dat geval dienen uw Instagram verhalen voornamelijk om content te verspreiden

Het is bijvoorbeeld een goede manier om uw publiek te laten kennismaken met nieuwe producten of diensten of om nieuws te verspreiden of om gebruikers een kijkje achter de schermen te geven. 

Het resultaat? Wanneer u dit goed aanpakt, vergroot u de betrokkenheid van uw publiek en bouwt u naamsbekendheid op. 

Instagram heeft een hoop functies die ervoor zorgen dat u creatief kunt omspringen met verhalen en interactie kunt uitlokken. Zo kunt u onder andere een interactieve poll toevoegen. Met elke update voegt Instagram bovendien nieuwe functies toe die ervoor zorgen dat u nog creatiever kunt omspringen met Stories.


Conclusie

Instagram Stories zijn hot en trending. U stimuleert meer betrokkenheid, bouwt naamsbekendheid op en lokt meer bezoekers naar uw website. Hoog tijd dus om Instagram Stories mee te implementeren in uw online marketing strategie.


Kunt u hulp gebruiken bij uw marketingstrategie? U staat er niet alleen voor.
De Securex-coaches staan u met raad en daad bij.

Neem vandaag nog contact met ons op!
Oliver Op de Beeck
Stichter/zaakvoerder van Kreatix

Oliver Op de Beeck (23) is de stichter/zaakvoerder van Kreatix. Opgericht in 2014 ontpopte dit internetbureau zich razendsnel van VOF tot BVBA, van startup tot bedrijf, van passionele hobby tot 150+ klanten in binnen- en buitenland.
 
Kreatix bouwt websites, webshops, doet aan digitale marketing en voorziet een strategie voor je bedrijf online.

Dit zou u ook kunnen interesseren