Met andere woorden: als werkgever kan je die kosten ten laste nemen zonder dat hierdoor een bijkomend VAA ontstaat bij je medewerker.
In het VAA voor een elektrische bedrijfswagen is namelijk inbegrepen:
- De terbeschikkingstelling van de elektrische bedrijfswagen (die ook voor privédoeleinden mag worden gebruikt)
- De financiering door de werkgever van de oplaadinfrastructuur bij de werknemer of bedrijfsleider thuis. Dit omvat inspectie, voorbereidende elektrische werkzaamheden, materiaaluitrusting, levering, installatie en technisch onderhoud.
- De door de werkgever geleverde elektriciteit om de wagen op te laden
- De kosten van het elektriciteitsverbruik die de werkgever terugbetaalt om het voertuig op te laden.
In een beslissing van 30 april 2019 oordeelde de Dienst voorafgaande beslissingen (DVB) bovendien dat de eigendomsoverdracht van een bij de werknemer thuis geïnstalleerd laadstation na afloop van een leasecontract van 48 maanden geen nieuw voordeel van alle aard opleverde voor die werknemer. De reële waarde van de laadpaal op het tijdstip van de eigendomsoverdracht was immers verwaarloosbaar geworden.