Inloggen
Service & Contact Securex.be
Inloggen
Limosa-aangifte

Hoe moet de Limosa gebeuren? Wat is het belang van het ontvangstbewijs?

Hier vindt u meer info over de praktische kan van de Limosa-aangifte.

Laatst bijgewerkt op 16 februari 2024

De voorafgaande melding moet elektronisch gebeuren via de site http://www.limosa.be/.  De melding kan eventueel per fax of brief worden verstuurd wanneer de werkgever niet in de mogelijkheid verkeert om dit via elektronische weg te doen.  U moet dan het Contactcenter Limosa contacteren op het nummer 02 788 51 57 of via het e-mailadres limosa@eranova.fgov.be. Om deze webtoepassing te kunnen gebruiken, moet de werkgever beschikken over een gebruikersnaam en een wachtwoord. Hij moet zich dus op de site inschrijven.

Voor een overzicht van de inhoud van de Limosa, verwijzen we naar de vraag ‘Welke gegevens moet de Limosa bevatten?'

Voor elke melding die de werkgever uitvoert, ontvangt hij onmiddellijk een elektronisch bewijs van de melding, Limosa-1 genaamd, dat hij moet kunnen voorleggen aan de klant bij wie het werk zal worden uitgevoerd, en bij controle, aan de inspectiediensten.

Het ontvangstbewijs bevat L1 een QR-code. Voor bepaalde activiteiten (waaronder die in de bouw) die op Belgische bodem uitgevoerd worden, moet immers een aanwezigheidsregistratie gebeuren. De QR-code die op het L1 document staat, vergemakkelijkt deze registratie.

Het Contactcenter Limosa kan u indien nodig helpen om uw aangifte te doen. U kan contact opnemen via het nummer 02 788 51 57 (fax: 02 788 51 58) of via het e-mailadres limosa@eranova.fgov.be.

Ook onze Legal advisors kunnen u bijstaan. Ze zullen u vooraf een offerte voor hun diensten toesturen.

Alle artikelen over Limosa-aangifte