Login
Service Contact Lex4You
Login

Onze oplossingen voor de dienstenchequesector

Bedrijven in de dienstenchequesector worden geconfronteerd met diverse en complexe uitdagingen:  personeelsbeheer en welzijn op het werk, absenteïsme, personeelsverloop, mobiliteit ... Dit vraagt om een efficiënt HR-beheer, met een proactieve multidisciplinaire aanpak. Vertrouw hiervoor op onze expertise.

Kies voor oplossingen op maat

Securex, partner voor dienstenchequebedrijven

Securex is de allround HR-partner bij uitstek voor de dienstenchequesector. We vervullen de rol van sociaal secretariaat én Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk (EDPBW).

 Wat dat voor jou betekent? Eén aanspreekpunt voor al je HR-vragen. Onze gespecialiseerde services zijn zo georganiseerd dat je snel een antwoord krijgt op specifieke vragen voor jouw sector. Van een efficiënt teambeheer tot planning en welzijn op de werkvloer, alle specifieke onderwerpen voor de dienstenchequesector komen aan bod. Zo ben je zeker van een dienstverlening op maat van je noden.

Ken jij je verplichtingen als werkgever rond welzijn op het werk in de dienstenchequesector?

Doe de test en kom het in enkele kliks te weten

Val je onder een van de paritaire comités verbonden aan de dienstenchequesector (CP 322.01, 140, 121, 110, 318, 200, 337)? Dan kan je met al je HR-vragen terecht bij een Securex-expert.

Neem contact op met Securex

Een efficiënt HR-beheer, hoe pak je dat aan? 

Medewerkers en werkgevers in dienstenchequebedrijven hebben te maken met variabele werktijden, vaak parttime. Ook specifieke problemen duiken af en toe op, zoals klanten die afwezig zijn wanneer een dienst gepland stond. Gevolg? Ze moeten hun werktijden snel en gemakkelijk kunnen aanpassen. Tegelijk moeten de lonen correct worden berekend. 

Securex biedt een reeks tools die je naadloos aanpast aan jouw dagelijkse realiteit:

  • GAP informatique: dit Securex-partnerplatform biedt een totaaloplossing, helemaal op maat van het beheer van een dienstenchequebedrijf. Van informatie over medewerkers en klanten, over de agenda tot het aanmaken en exporteren van loonbrieven. Zo verlaag je je kosten op lange termijn. Bovendien zorgt deze dienst voor meer efficiëntie en heb je minder risico op fouten.
      • Tijd- en aanwezigheidsregistratie
      • Gedetailleerde digitale rapportering
      • Rechtstreekse synchronisatie met Securex
      • Agendabeheer
      • Registratie van klantengegevens
Ontdek GAP informatique
  • Officient : dit globale HR-platform maakt je het leven makkelijker door je volledige loonadministratie te centraliseren. Via deze tool kan je ook snel communiceren met je medewerkers. De app Employee Self Service van Officient geeft je medewerkers meer autonomie, want ze kunnen hun gegevens eenvoudig beheren, documenten raadplegen, verlof aanvragen, hun onkosten laten goedkeuren enzovoort.

Ontdek alle beheers- en planningssoftware op ons Partnership platform voor kmo’s.

Hoe waak je over het welzijn van je teams en voorkom je absenteïsme?

Je werknemers zijn het kapitaal van je bedrijf. Draag dus goed zorg voor hun gezondheid. Niet alleen omdat dat wettelijk verplicht is, maar ook om ze gemotiveerd te houden. En ze zo te binden aan je bedrijf. Vertrouw hiervoor op onze Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk (EDPBW). Ontdek ons aanbod:

  • BeWell, het platform bij uitstek dat bedrijven helpt om de gezondheid en het welzijn van hun werknemers op de werkplek te garanderen. Met BeWell kunnen medewerkers risico's voor hun mentale en fysieke gezondheid identificeren en beheren. En voor werkgevers genereert het collectieve, anonieme rapporten.
  • Een medische check-up, zo kunnen je medewerkers hun gezondheidstoestand opvolgen en gezonder leven via tips en aanbevelingen.
  • Advies voor een betere ergonomie om de werkhouding te verbeteren en rug-, nek- en andere klachten tegen te gaan.
  • Employee Assistance Program (EAP), een telefonische hulplijn voor individuele werkgerelateerde en niet-werkgerelateerde problemen van je medewerkers.
  • Een welzijnsgids specifiek voor de dienstenchequesector, met een schat aan advies en aanbevelingen.
Welzijnsgids: Dienstencheques

Ontdek onze aanbevelingen voor de dienstenchequebedrijven, voor de klanten en voor de huishoudhulpen.

Securex reikt ook concrete oplossingen aan voor een optimale preventie en correcte opvolging van absenteïsme. 

  • Een brede waaier aan opleidingen om de veiligheid en het welzijn van je medewerkers te verhogen:
    • Preventie stress en burn-out
    • Psychosociale risico’s
    • Assertiviteit
    • Zelfvertrouwen
    • Omgaan met agressie, conflicten en emoties
  • Opvolging van het absenteïsme met medische controles maar ook een ondersteunend programma bij traumatiserende gebeurtenissen.

Wist je dit al?

Sinds de zomer van 2023 wordt de antidiscriminatiewetgeving strenger toegepast om zo een hoog niveau van bescherming tegen discriminatie te garanderen.

Securex houdt je op de hoogte van de laatste wetgevende ontwikkelingen.

Hoe houd je je medewerkers aan boord en voorkom je personeelsverloop?

Het personeelsverloop is hoog in de dienstenchequesector. Om je medewerkers te behouden, moet je een zo uitgebreid en aantrekkelijk mogelijk pakket aanbieden. Wij helpen je om het beste evenwicht te vinden tussen de volgende elementen:

  • Alternatieve verloning: bonussen, beloningen of andere aanmoedigingspremies hebben als voordeel dat ze jou als werkgever minder kosten. Tegelijk houdt je medewerker er een hoger nettoloon aan over.
  • Welzijnsbeleid: als je medewerkers zich goed voelen, dan zijn ze sneller geneigd te blijven. Met een multidisciplinaire aanpak (psychosociale aspecten, vitaliteit, fysieke gezondheid ...) verbetert Securex het welzijn van je medewerkers.
  • Employer branding: wanneer je werk maakt van je imago als werkgever, dan zal je sneller de juiste talenten aantrekken. Met ons webinar geven we je een duwtje in de rug.
Ontdek de opleiding

Hoe stel je een duurzaam mobiliteitsplan op?

Een goed uitgewerkt duurzaam mobiliteitsplan is een cruciaal element van elk evenwichtig HR-beleid. We bieden een ruime waaier van mobiliteitsoplossingen aan.

Wat Securex extra interessant maakt, is ons gespecialiseerde en innovatieve administratieve beheersplatform Mbrella. Een app en daaraan verbonden een ‘mobiliteitsbetaalkaart’ voor je medewerkers. 

Zo kan je een gepersonaliseerd mobiliteitsplan opstellen voor elke medewerker en alle mobiliteitsopties aangeven en eenvoudig opvolgen. Van vergoeding voor verplaatsingen met een privévoertuig, kilometervergoeding voor fietsen tot abonnement voor het openbaar vervoer enzovoort. Bij de loonberekening wordt automatisch rekening gehouden met alle keuzes die worden gemaakt in Mbrella. Handig, toch?

Hoe je onderneming en je medewerkers beschermen?

Een ongeval op de werkplek voorkomen is eigen aan de dienstenchequesector. En van levensbelang! Daarom bieden we ook opleidingen aan rond veiligheid en welzijn op de werkvloer.

Voor alle verzekeringen die je sector nodig heeft, is Securex een bevoorrechte tussenpersoon die in samenspraak met toonaangevende verzekeraars in België een oplossing op maat van je bedrijf vindt.

Waarom kiezen voor Securex? 

Met grondige expertise en specifieke tools voor de dienstenchequesector is Securex de all-in-one-oplossing. Zo breng je al je HR-diensten samen onder één dak. Met één gespecialiseerde gesprekspartner (en één telefoonnummer!), dé garantie voor een efficiënte en persoonlijke service, zoals jij die ook aan jouw klanten aanbiedt.

Bedrijven in jouw sector vertrouwen ons

Group Daenens, Group-f, Adom’ Services en Quick & Net en vele andere

Ontdek gerelateerde artikels