Menu
Blog Ondernemers

Hoe haalt u alles uit de kan van Black Friday?

Enkele tips op een rij
Ondernemers | 25 november 2020 | Geschreven door Magali De Reu

Voor u als ondernemer betekent Black Friday een opportuniteit van formaat. Met een aantal aantrekkelijke kortingen en deals kunt u slapende klanten wakker maken en prospecten over de streep trekken. Maar hoe gaat u best concreet te werk? Op welke manier haalt u het maximale uit deze dag? We geven u graag enkele tips!

Hoe haalt u alles uit de kan van Black Friday?
1. Wees creatief Uw klanten krijgen tal van e-mails van verschillende bedrijven (lees: concurrenten) die hen warm maken voor Black Friday. Hoe zorgt u ervoor dat uw e-mails en campagnes niet tussen de mazen van het net glippen? Eén woord: creativiteit. 

Werk met kleurrijke afbeeldingen, experimenteer met woordspelingen en plaats een aftellende klok op uw website. Kijk naar wat andere bedrijven doen, en geef er een eigen twist aan. Waak er wel over dat u trouw blijft aan uw merkidentiteit. 

2. Stoom uw online kanalen klaar voor de grote dagStel uzelf de vraag: ‘zijn mijn online kanalen klaar voor  Friday?’ Controleer voor de zekerheid of uw webshop een hoog bezoekersaantal aankan. En indien u dit nog niet heeft aangepakt: pas uw zoektermen aan zodat u gemakkelijk wordt gevonden online. Maak eventueel een afzonderlijke webpagina aan die helemaal in het teken staat van Black Friday. Dat vereenvoudigt de shop ervaring voor uw gebruikers. 

Herkenbaarheid is cruciaal, dus zorg ervoor dat ook uw sociale media pagina’s Black Friday proof zijn. Werk uw coverfoto bij, lanceer een aftelcampagne en licht een tipje van de sluier van de kortingen. Kortom: haal alles uit de kast om de zintuigen van uw community te prikkelen! 

3. Bied effectief een voordeel aan Black Friday mag geen reden zijn om vals te spelen. Verkoopt u bepaalde producten aan een mooie korting, wees dan eerlijk over de originele verkoopprijs. Klanten komen er vroeg of laat toch achter. En u wilt hen niet het gevoel geven dat ze een kat in een zak kochten. 

En nu we het toch hebben over mooie kortingen: wees niet te karig. Tal van bedrijven gaan tot zestig en soms zelfs tachtig procent. U mikt dus best op een voordeel van ten minste twintig procent. 

4. Experimenteer met hoeveelheidskortingen Natuurlijk wilt u zeker zijn dat Black Friday u meer oplevert dan het kost. Goed nieuws: met volumekortingen speelt u op zeker! Stel package deals samen van reeds succesvolle producten, en bied een mooi prijsvoordeel. Zorg er wel voor dat deze producten elkaar aanvullen. De koppelverkoop van een haardroger en -producten zal beter scoren dan die van een haardroger en lippenstift. 

5. Lanceer een nieuw product   Black Friday is hét moment bij uitstek om een nieuw product voor te stellen. Zo kunt u geïnteresseerden de gelegenheid bieden om het product als eerste uit te testen. Een positieve ervaring? Vraag uw klanten om een positieve beoordeling achter te laten in ruil voor een korting. 

Ziezo, u bent nu helemaal klaar voor Black Friday! 
 

Nood aan aanvullend advies, helemaal op maat van uw bedrijf?

Stel uw vraag aan één van onze experts!

Contacteer een expert