Bouw
 
 
 

Meer welzijn op uw werkvloer

De ideale werkomgeving? Dat is een veilige werf met gemotiveerde, goedgezinde en gezonde medewerkers. Onze Externe Dienst voor Preventie en Bescherming heeft alle nodige kennis, ervaring en oplossingen in huis om u te begeleiden naar meer gezondheid, veiligheid en welzijn op uw werkvloer.

Wordt u geconfronteerd met afwezigheden van personeel? Vertrouw dan op onze professionele absenteïsmeaanpak. We hebben specifieke oplossingen voor zowel korte als langdurige afwezigheden. Voor werkgevers die graag zelf aan de slag gaan, hebben we een doe-het-zelf-Toolkit Absenteïsme.


Speciaal voor u in onze gereedschapskist welzijn:

Om van uw werf een veilige en gezonde werkomgeving te maken, bieden wij u de nodige professionele ondersteuning. U ontvangt als klant een gratis kit ‘Veiligheid & welzijn in de bouw’. Deze bevat affiches, brochures, opleidingsvideo’s, risicochecklijsten, preventie- en instructiefiches voor o.a. werken op hoogtes en tillen van lasten, alsook handleidingen en richtlijnen voor het juiste gebruik van werkapparatuur.

Uiteraard voorzien we ook gevarieerde en op maat gemaakte opleidingen voor de bouwsector. Enkele voorbeelden hiervan zijn: EHBO, evacuatie en stabilisatie, veilig werken in de aanwezigheid van asbest, rugsparend werken, het juist gebruiken van persoonlijke beschermingsmiddelen en het veilig werken op hoogte.

Preventie en bescherming gaat verder dan arbeidsongevallen. Uw medewerkers worden dagelijks geconfronteerd met stresserende situaties zoals een lange ochtendspits, barre weersomstandigheden of fysiek belastend werk. Stress kan aanleiding geven tot conflicten, grensoverschrijdend gedrag, arbeidsongevallen, verzuim, verloop en op termijn imagoschade en rendementsverlies.

Onze preventieadviseurs begeleiden uw bedrijf in het opstellen van een actieplan om grensoverschrijdend gedrag en agressie te voorkomen en het psychosociaal welzijn van uw werknemers te bevorderen. In onze opleiding “omgaan met verbale agressie” krijgt u inzicht in agressief gedrag en hoe het om te buigen. Ervaart één van uw medewerkers toch een traumatische gebeurtenis? Dan kunt u een beroep doen op ons Employee Assistance Program.

We helpen u ook met het uitzetten van de pijlers van uw beleid rond drugs, alcohol en roken. Zo spoort u problemen sneller op en pakt u ze efficiënter aan met structurele maatregelen.

Ons Centrum voor Informatie en Documentatie geeft u juridisch welzijnsadvies. Onze juristen vatten complexe informatie voor u samen in mensentaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Meer specifieke oplossingen voor de bouwsector: 

24/7 toegang tot ons Construction-klantenportaal met informatie, documenten en tools op maat.

Construction HR Academy: naast algemene HR-opleidingen bieden wij ook praktijkgerichte opleidingen, webinars en workshops over personeelsbeheer en welzijn op maat van de bouwsector.

Construction flitscontroles: Wij signaleren sociale inspectiecampagnes voor uw sector. Bovendien kunt u altijd bij ons terecht om al uw wettelijke documenten in orde te brengen.

Construction HR-café: Een netwerkevent voor en door de bouwsector. Hier koppelen we het nuttige aan het aangename. We nodigen interessante sprekers uit en informeren u over de wetswijzigingen voor uw sector.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Sociaal secretariaat bouwsector