Publieke sector
 
 
 
 

Telefonische opvolging: dé basis voor succesvolle werkhervatting

Is uw werknemer langdurig afwezig? Toon dan dat u om hem geeft en pols naar zijn welzijn. Want door nu te investeren in een warm contact, stimuleert u zijn werkhervatting later.

In 5 stappen naar werkhervatting

In uw kmo zijn uw medewerkers geen nummers, maar mensen. Zij zijn uw persoonlijke aanpak gewoon. Geef die dus ook tijdens langdurige afwezigheid: met de telefonische opvolging van Securex. Zo blijft u op de hoogte van hun situatie en zijn zij gediend met uw ondersteuning. De ideale basis voor een succesvolle werkhervatting.

De telefonische opvolging verloopt in vijf stappen.

Stap 1: inlichting

Blijft uw medewerker meer dan dertig dagen thuis? Dan meldt u hem per brief dat u samen met Securex voor begeleiding zorgt.

Stap 2: opvolging

Ons gezondheidsprofiel (verpleegkundige, psycholoog, sociaal assistent, ...) belt uw werknemer voor een kennismakingsgesprek. Gaat hij akkoord met de opvolging? Dan krijgt hij maandelijks een telefoontje.

Stap 3: voorbereiding

Geeft uw medewerker aan dat hij klaar is voor de werkhervatting? Dan brengen we u op de hoogte.

Stap 4: opstart

U maakt met uw werknemer afspraken rond zijn werkhervatting. En hij gaat langs bij bijvoorbeeld uw hr-verantwoordelijke en vertrouwenspersoon om zijn re-integratietraject te bespreken.

Stap 5: evaluatie

Na de werkhervatting belt ons gezondheidsprofiel uw medewerker nog twee keer. Als alles vlot verloopt, sluiten we het dossier af. Nog knelpunten? Dan brengen we u daarvan op de hoogte.

Meer info over telefonische opvolging bij werkhervatting?

Help uw medewerker na een lange afwezigheid weer op de rails.

Goed voor hem én voor u. Contacteer ons vandaag nog.