KMO
 
 
 

Zijn uw sociale documenten in orde ?

Verwacht u een controle door de inspectie van de Sociale Wetten?  Staat uw bedrijf voor een overname, fusie of verkoop en wil u nagaan of alles in orde is?
Vreest u niet in orde te zijn en wenst u te weten welke risico’s dit inhoudt? Welke sancties u riskeert?

(Stap 1:) Check-up van uw bedrijf

Voorkomen is beter dan genezen. Een check-up ter plaatse door een Legal advisor/consultant toont aan waar er hiaten en risico’s zitten.  Voor welke documenten en overeenkomsten er dringend dient te worden ingegrepen. En welke boetes u precies kan vermijden door pro-actief op te treden.

Aan de hand van een check-list overloopt de Legal advisor/consultant voor welke verplichtingen u als werkgever in orde bent.  U verneemt welke de belangrijkste verplichtingen zijn waaraan u niet voldoet en welke sancties u hierdoor riskeert.

Bovendien worden u een reeks aanbevelingen geboden.

Hoe gebeurt dit concreet? Door contact op te nemen met uw Legal advisor/consulant en een afspraak voor deze mini-audit van ongeveer 2 uur vast te leggen.

(Stap 2) Grondige analyse van uw personeelsbeleid

Indien u naar aanleiding van de check-up een volledige analyse & begeleiding wenst , kunnen verschillende zaken op maat worden uitgewerkt (opmaak documenten, nazicht uurroosters, nazicht specifieke statuten, edm.)

In uw voordeel :

Dankzij deze pro-actieve aanpak bent u niet alleen volledig in orde met uw sociale wetgeving maar geniet u ook van een aantal voordelen :

  • U bent voorbereid op eventuele controles
  • U kan een evaluatie maken van de financiële risico’s
  • U bent beter voorbereid op een overname, verkoop, fusie…
  • U kan verschillende juridische en financiële risico’s uitsluiten