KMO
 
 
 

Het startschot: de functieomschrijving

Dé ideale medewerker? Die wordt niet op een presenteerblaadje aangeboden. U moet er zelf naar op zoek. U start die speurtocht met een functieomschrijving op te stellen. Daarmee legt u het fundament voor een succesvolle samenwerking.

Heldere functieomschrijving. Gerichte zoektocht

Bakent u vooraf de verwachtingen en doelstellingen voor uw nieuwe medewerker af? Dan zoekt u gericht naar iemand die ze kan inlossen, en vermijdt u ontgoochelingen. Om van de zinloos geïnvesteerde tijd en kosten nog maar te zwijgen.

Let er dus op dat de functieomschrijving helder, concreet en zo volledig mogelijk is. Vermeld zeker:

  • de plaats van de functie in het bedrijfsorganogram
  • een duidelijke taakbeschrijving
  • het gezochte profiel: kennis, diploma, ervaring, eigenschappen en competenties

Voor nu … én later

Met een doordachte jobomschrijving wint u kostbare tijd bij de sollicitatiegesprekken. En krijgt u zeker de best mogelijke kandidaten. Maar een functieomschrijving bewijst ook na de aanwerving haar nut:

  • de werknemer kent de verwachtingen en zijn verantwoordelijkheden.
  • de werkgever hanteert het als leidraad bij evaluatiegesprekken, ontwikkelingsplannen en loononderhandelingen.

Advies over uw functieomschrijving

Een functieomschrijving is een onmisbaar instrument tijdens uw selectie en rekruteringsproces. Securex helpt u er graag bij met gericht advies van onze HR-Coaches.

Zo lanceren we samen uw zoektocht naar de gedroomde werknemer.