International
 
 
 

Tax & Legal: uw partner voor de internationale mobiliteit binnen uw bedrijf

Zodra een bedrijf internationaal uitbreidt, moet het voortdurend jongleren met verschillende sociale wetgevingen en regelgevingen, eigen aan elk land waar het zich gevestigd heeft. Securex helpt u om de internationale mobiliteit van uw medewerkers te beheren en een antwoord te bieden op de vragen die u heeft.

Voorbeeld: Belgische medewerkers gaan een opdracht in het buitenland uitvoeren, of buitenlandse werknemers komen zich in België vestigen. Welke regels zijn van toepassing? In partnerschap met gespecialiseerde kantoren in het buitenland of met andere Securex entiteiten, gevestigd in het Groothertogdom Luxemburg, Frankrijk en Nederland, staat Securex u bij en geeft u advies.

Welke diensten bieden wij aan op vlak van internationale mobiliteit van de medewerkers?

  • Juridische analyses op vlak van arbeidsrecht, fiscaal recht en sociaal recht, geval per geval (met het oog op een aanwerving of in het kader van de herziening van het statuut van een personeelslid)
  • Op basis daarvan hulp bij het bepalen van het loonpakket (simulaties) en/of uitwerking van de arbeidsovereenkomst (salary split, detachering, buitenlands kader, enz.)
  • En indien nodig een begeleiding in het opzetten van de loonsverwerking
    • opstellen van een tabel met de jaarlijkse verloning (salary split / buitenlandse kaders / detacheringen) - op aanvraag een update ( start-year payroll, mid-year payroll, year-end payroll);
    • set-up van de payroll in samenwerking met onze collega's, met oog voor de naleving van de Belgische en internationale wetgevingen;
  • Opmaak van Belgische fiscale aangiftes voor resident / niet-resident tegenhanger in het buitenland (verklaringen van wereldwijde inkomsten in het land van verblijf).
  • Hulp bij diverse administratieve formaliteiten (formulier A1, werkvergunning, dossier voor de aanvraag van de toepassing van het statuut van buitenlands kader, enz.)